Strona główna » O instytucie » Aktualności IWP

AKTUALNOŚCI

Rusza 17 edycja konkursu „Dobry Wzór 2010”

DW2010.jpgW efekcie prowadzonego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego monitoringu, eksperci wskazali 827 produktów oraz 63 usługi jako spełniające kryteria dobrego wzornictwa i jednocześnie zakwalifikowali je do dalszej oceny w konkursie „Dobry Wzór 2010”. Tym samym rozpoczęliśmy 17 edycję konkursu na najlepiej zaprojektowane produkty i usługi na polskim rynku. Ta ostatnia kategoria jest, pod względem wzorniczym, w Polsce oceniana po raz pierwszy.

- Współczesny świat to świat usług. Czy są dobrze zaprojektowane, czy zaspokajają nasze potrzeby, czy ułatwiają nam życie a jednocześnie sprawiają, że chętnie się z nich korzysta? Instytut opracował metodologię, która pozwala to mierzyć – mówi Elżbieta Opiła, dyrektor konkursu. - Usługi oceniane są pod kątem uwzględnienia specyficznych wymogów użytkowników, zaspokajania potrzeb możliwie najszerszej społecznośc, (niezależnie od wieku czy umiejętności) oraz skuteczności zastosowanych rozwiązań problemu, który przed nią postawiono.

Tegoroczny konkurs Dobry Wzór ma więc cztery kategorie: produkty konkurują ze sobą w Sferze Domu, Sferze Pracy, Sferze Publicznej, natomiast usługi w jednej wspólnej kategorii - Sfera Usług. Nagrodami głównymi w konkursie jest godło Dobry Wzór. Nagrodę specjalną Wzór Roku przyznaje minister gospodarki, patron honorowy konkursu – otrzyma są najlepszy produkt zaprojektowany przez polskiego projektanta i wyprodukowany przez polskiego przedsiębiorcę. Prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego nagrodzi najlepszego projektanta lub studio projektowe, przyznając tytuł Designer Roku.

W tegorocznej edycji odświeżyliśmy logotyp konkursu, spójny z nowym logotypem Instytutu. Towarzyszyć nam będzie szeroki grono partnerów i patronów medialnych. - Ponad 800 produktów, które obecne są na rynku od maksymalne 3 lat, to dobry wynik dla polskiego rynku. To dla nas wyraźny sygnał, że dla coraz większej liczby polskich firm wzornictwo staje się narzędziem osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku. Z kolei dla Instytutu to dowód, że wspieranie wzornictwa i edukacja z zakresu jego aplikacji w firmach ma duży gospodarczy sens – mówi Elżbieta Opiła.

Jak wziąć udział w konkursie

MASZ PYTANIE?

Informacji udzieli Ci:

Sekretariat
iwp@iwp.com.pl
tel. (22) 860 00 66,
fax. (22) 831 64 78