Strona główna » O instytucie » Aktualności IWP

AKTUALNOŚCI

Polecamy nowości w Bibliotece Wzornictwa IWP

Biblioteka Wzornictwa powstała w 1950, wraz z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego. Od tego czasu unikalny zbiór, wciąż uzupełniany o nowe polskie i obce publikacje jest jedynym tak aktualnym źródłem wiedzy dla projektantów, przedsiębiorców, zarządzających firmami, menedżerów produktów, ekspertów, studentów i dziennikarzy.

Dziś zbiór liczy ponad 46 tysięcy egzemplarzy i jest to jeden z największych w kraju i na świecie księgozbiorów wyspecjalizowanych w dziedzinie wzornictwa przemysłowego.
W zasobach Biblioteki jest również 700 tytułów czasopism. Na bieżąco prenumerujemy ponad 70 tytułów z całego świata. Dostępne są w nich aktualne informacje o najnowszych trendach w branżach związanych z designem.

W Bibliotece IWP można skorzystać nie tylko z publikacji z dziedzin takich, jak wzornictwo przemysłowe, ergonomia, architektura, architektura wnętrz, środowisko człowieka i ekologia, moda i kostiumologia, rzemiosło artystyczne, grafika użytkowa, ale też takich, jak zarządzanie wzornictwem, marketing, rozwój nowego produktu, zarządzanie marką, trendy, projektowanie usług.

Polecamy nowości w Bibliotece Wzornictwa:

 

designingforgrowthbook.jpg
Jeanne Liedtka, Tim Ogilvie, Designing for Growth: A Design Thinking Toolkit for Managers
Columbia Business School Publishing, 2011


Autorzy Jeanne Liedtka i Tim Ogilvie przybliżają czytelnikom jeden z najgorętszych trendów w biznesie – design thinking, czyli myślenie projektowe - umiejętność praktycznego wykorzystania abstrakcyjnych idei w kreowaniu nowych szans rynkowych i zwiększania konkurencyjnej przewagi w biznesie, przy jednoczesnej minimalizacji ryzyka. Autorzy przybliżają techniki i słownictwo design thinking, pokazują, jak stosując te same metody, które służą projektowaniu przedmiotów, można usprawniać procesy, tworzyć strategie, rozwijać produkty i usługi i dbać o odpowiednią komunikację. Na przykładzie sukcesu produktów Apple, a także firmy IDEO, jednej z najbardziej innowacyjnych firm projektowych na świecie Ogilvie i Liedtka udowadniają, jak myślenie projektowe uwalnia kreatywne zdolności, które można wykorzystać do rozwiązywania problemów.

 


penny_sparke.jpgPenny Sparke, „Design. Historia wzornictwa”
Arkady, 2012

„Design. Historia wzornictwa” to publikacja, która nie tylko przybliża najważniejsze fakty w historii designu, ale też pokazuje wzornictwo, jako element współczesnego świata, nieodłączną część życia, mody, techniki, polityki, architektury i sztuki. Począwszy od rewolucji przemysłowej i początków masowej produkcji, przez rozwój nowych technologii, budowanie marek, projektowanie przestrzeni miejskiej i wirtualnej, Penny Sparke opisuje przemiany i trendy we wzornictwie oraz przybliża postaci sławnych twórców, takich jak William Morris, Walter Gropius , Le Corbusier, Coco Chanel, czy Zaha Hadid.

 

 

trendforecaswte.jpg
Martin Raymond, The Trend Forecasters Handbook
Laurence King Pub, 2010


Co to jest trend? Jak działa trend? I jaka jest jego społeczna dynamika? Podręcznik Trend Forecaster ma na celu udzielenie odpowiedzi na te pytania. Książka jest próbą naukowego podejścia do fenomenu trendu w jego psychologicznym, emocjonalnym i społecznym wymiarze. Autor Martin Raymond przybliża umiejętności, potrzebne do zrozumienia i śledzenia trendów i wykorzystywania ich do badań, projektowania i rozwoju produktu. Bogato ilustrowana książka prezentuje różne praktyki trendwatchingu, a jako podręcznik – zawiera też liczne ćwiczenia, techniki, scenariusze badań i studia przypadków.

 


8161_Fashion_East.jpg.jpgDjurdja Barlett, FashionEast. The Spectre that Haunted Socialism.
The MIT Press, 2010


Przełomowa książka autorstwa Djurdji Barlett śledzi historię funkcjonowania i kształtowania się mody w socjalistycznych reżimach Związku Radzieckiego, Czechosłowacji, na Węgrzech, w Niemczech Wschodnich, Polsce i Jugosławii.
Na podstawie materiałów archiwalnych – pism kobiecych, magazynów mody, książek poświęconych etykiecie oraz archiwów prywatnych, uzupełnionych przez autorkę wywiadami z projektantami i redaktorami mody w ówczesnych czasopismach, Djurdja Bartlett opisuje trzy nurty socjalistycznej mody – sankcjonowaną przez państwo, modę codzienną oraz postrewolucyjną, utopijną wizję mody, która miała swoje źródła w sztuce modernistycznej i konstruktywistycznej. Książka Barlett to pierwsza, tak wyczerpująca próba opisania skomplikowanego i fascynującego zjawiska mody w krajach socjalistycznych.

 

Więcej o Bibliotece i Czytelni IWP >>
 

MASZ PYTANIE?

Informacji udzieli Ci:

Sekretariat
iwp@iwp.com.pl
tel. (22) 860 00 66,
fax. (22) 831 64 78