Strona główna » O instytucie » Aktualności IWP

AKTUALNOŚCI

Znamy laureatów polskiej edycji konkursu Imagine Cup 2014 !

indeks.jpg

Po trwających dwa dni finałach krajowych, podczas których najpierw 15, a następnie 9 drużyn prezentowało swoje projekty, jury wybrało 3 najlepsze drużyny z Polski, które będą miały szansę reprezentować nasz kraj podczas finałów światowych Imagine Cup.

W tegorocznej edycji konkursu nastąpiła istotna zmiana – w trakcie Finałów Krajowych, w każdej z trzech kategorii – Games, Innovation i World Citizenship jury wybrało Drużyny Narodowe, które tym samym zostaną zakwalifikowane do półfinałów światowych.

Każda ze zwycięskich drużyn zostanie zaprezentowana na stronie internetowej www.imaginecup.com od razu po zakończeniu Finałów Krajowych i będzie konkurować w rozgrywkach online o udział w Światowych Finałach w Seattle, które odbędą się tradycyjnie w lipcu 2014.

Nagrody w kategorii Innovation:

I miejsce i tytuł Drużyny Narodowej

We Code for Food_1.JPG

We Code For Food – z projektem Phobos, drużyna z Politechniki Białostockiej w składzie:
mgr inż. Maciej Kopczyński – mentor
Anna Skobodzińska – projektant
Członkowie:
Marek Antoniuk
Łukasz Balukin
Wojciech Bancarzewski
Mariusz Dobrowolski

Phobos to system, który wykorzystując najnowsze technologie wirtualnej rzeczywistości i Microsoft Kinect potrafi rozpoznać i leczyć przyczyny fobii u pacjentów (m.in. poprzez symulacje przygotowane przez specjalnie przeszkolonych psychoterapeutów).


II miejsce:
LevelUP – drużynę reprezentują studenci Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych z Warszawy. Jej reprezentanci opracowali projekt TapBooks – platformę dla książek, zawierającą treści multimedialne tworzone dla sektora edukacji. Platforma – na której książki tworzone są przez użytkowników i dla użytkowników – zawiera trzy elementy: tzw. WebPlatform, czyli część, na której gromadzone są wszystkie kontakty użytkownika i treści, Book Builder – aplikację na Windows 8 do tworzenia książek oraz Book Reader – aplikację do czytania.


III miejsce:
ScienceSergeants – reprezentanci Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy zgłosili do konkursu projekt T.E.S.L.A – smartfon i aplikację o tej samej nazwie, opracowane do czytania i rozpoznawania języka migowego. Sensory zawarte w smartfonie „uczą się”, zapamiętują i przekazują do urządzenia komunikaty, które poprzez odpowiednie algorytmy są przekazywane użytkownikowi w postaci wiadomości głosowej.

Nagrody w kategorii World Citizenship:

I miejsce i tytuł Drużyny Narodowej

Power of Vision_1.JPG

Power of Vision – reprezentanci Politechniki Rzeszowskiej w składzie:
Tomasz Kapuściński – mentor
Piotr Wrotny - projektant
Członkowie:
Tomasz Pleśniak
Daniel Pomianek
Sylwia Perykasza
Norbert Pisz

z projektem Face Controller. Rozwiązanie wykorzystuje Kinect for Windows i zostało stworzone z myślą o osobach niepełnosprawnych. Z pomocą aplikacji, użytkownik może kontrolować system przy użyciu ruchów głowy i mimiki twarzy. Dodatkowo aplikacja rozpoznaje mowę, dzięki czemu możliwe jest dyktowanie pojedynczych słów, wyrazów lub całych zdań.

II miejsce
CyberMeds – zespół z Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy przygotował projekt PATRON. Jest to aplikacja mobilna, która wykorzystuje nowoczesne czujniki oraz procesy eksploracji danych. System został zaprojektowany w celu zdalnego monitorowania stanu pacjentów cierpiących na chorobę Parkinsona i skutecznego dawkowania leków.

III miejsce
LOK-I z Politechniki Rzeszowskiej z projektem Smart Eye. Smart Eye to aplikacja mobilna, która wykorzystując sieć WiFi oraz sygnały z niedrogich nadajników Bluetooth, umieszczonych w kluczowych punktach wokół obiektów użyteczności publicznej, takich jak np. muzea lub biblioteki, pomaga osobom niewidomym w nawigacji we wspomnianych pomieszczeniach.

Nagrody w kategorii Games:

I miejsce i tytuł Drużyny Narodowej

hothead balloon_1.JPG
Hothead Balloon – reprezentowany przez studentów z WSIiZ w Rzeszowie oraz Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie za projekt Lore, w składzie:
Mgr Mikoła Birek – mentor
Członkowie:
Ivan Mazur
Andrzej Michnia
Grzegorz Ziemba

Lore to gra przeznaczoną na platformy Windows, Windows Phone i Android. Gra umiejscowiona jest w małym, papierowym królestwie, w którym gracz przejmuje kontrolę nad elementami scenografii, dzięki czemu może usuwać przeszkody lub rozwiązywać zagadki.

II miejsce:
The Spawners - reprezentowany przez studentów z Politechniki Rzeszowskiej z projektem MyCreature – grą stworzoną na telefony z systemem Windows Phone 8. MyCreature łączy temat genetyki, edukacji i rozrywki w formie zabawki tamagotchi. Użytkownik otrzymuje zestaw elementów, a jego zadaniem jest połączyć je w celu skonstruowania istoty. W późniejszych etapach istota przechodzi przez różne etapy rozwoju, którymi użytkownik musi się zająć.

III miejsce:
Unhandled Exceptions
– studenci z Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu przygotowali projekt Nano T. W grze przeznaczonej na platformę Windows, użytkownik wciela się w nano robota, który poszukuje lekarstwa na nieznaną chorobę i podróżuje po ciele „pacjenta zero”.

Nagrodę specjalną, za projekt najlepszego interfejsu prezes IWP Bożena Gargas przyznała Ewie Czub z zespołu Unhandled Exceptions.

Już po raz siódmy współorganizatorem konkursu był Instytut Wzornictwa Przemysłowego, głównym organizatorem konkursu - firma Microsoft Polska, a patronem honorowym Ministerstwo Gospodarki.
W finałach światowych w roku 2014 pula nagród jest najwyższa w historii, a wyjazd do Seattle na Finały jest finansowany przez Organizatorów!

Więcej informacji >>
 

MASZ PYTANIE?

Informacji udzieli Ci:

Sekretariat
iwp@iwp.com.pl
tel. (22) 860 00 66,
fax. (22) 831 64 78