Strona główna » O instytucie » Aktualności IWP

AKTUALNOŚCI

Znamy zwycięzców polskiej edycji Imagine Cup 2015!

10387249_817042975016581_3946904364623988561_n.png

Po dwóch dniach finałowych prezentacji jury wybrało 3 najlepsze drużyny z Polski, które będą miały szansę reprezentować nasz kraj podczas finałów światowych Imagine Cup.

W każdej z trzech kategorii – Games, Innovation i World Citizenship jury wybrało Drużyny Narodowe, które po zakończeniu Finałów Krajowych i będą konkurować w półfinałach światowych online o udział w Światowych Finałach w Seattle, które odbędą się tradycyjnie w lipcu 2015.


Nagrody w kategorii Innovation:

DSC5582.jpg

I miejsce i tytuł Drużyny Narodowej
Smart mirrors

Projekt przeznaczony dla motocyklistów powstał dzięki współpracy uczniów i studentów Zespołu Szkół Komunikacji im. H. Cegielskiego w Poznaniu, Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie oraz Politechniki Poznańskiej. Dzięki telefonowi umieszczonemu w obszarze klatki piersiowej, specjalnej aplikacji oraz konstrukcji lusterek, kierowca motocykla nie musi już dopasowywać ustawienia lusterek w zależności od pozycji ciała – dzieje się to automatycznie. Kiedy osoba prowadząca jednoślad pochyla się mocniej przy większej prędkości, aplikacja znajdująca się w telefonie ustawia lusterka w odpowiedniej pozycji, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo kierowcy.

II miejsce
Stattist


Studenci Uniwersytet Jagiellońskiego postanowili zaprojektować rozwiązanie Stattist.com, umożliwiające selekcjonowanie dopasowanych do odbiorcy publikacji i analiz danych spośród ogromnych ilości informacji w internecie.
Ta spersonalizowana gazeta i narzędzie analityczne w jednym może być wykorzystywane do badania popularności danej marki, czy powodzenia kampanii marketingowej.

III miejsce
Untwisted Team


Projekt Untwisted to aplikacja na smartphone z systemem Windows 8.1, która pokazuje aktualne informacje dotyczące natężenia ruchu w klubach, kawiarniach i pubach. Dzięki temu użytkownik, który właśnie umówił się z pięciorgiem przyjaciół, łatwo znajdzie wolny stolik, nie frustrując się przy tym poszukiwaniem odpowiedniego miejsca. Aplikację stworzyli studenci Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi.


Nagrody w kategorii World Citizenship

DSC55432.jpg
I miejsce i tytuł drużyny narodowej
Toast and Brains


Studenci Politechniki Białostockiej przygotowali projekt Photon – innowacyjny system, który uczy dzieci programowania i logicznego myślenia poprzez zabawę. Polega ona na wykorzystaniu małego robota zintegrowanego ze smartphonem, tabletem lub komputerem. Urządzenie pozwala także wziąć udział w interaktywnych grach z innymi użytkownikami. Każdy Photon rośnie wraz z jego właścicielem. Poprzez zdobywanie nowych umiejętności i zdolności zwiększa swoje możliwości.

II miejsce
Science Sergeants


Drużyna Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy zgłosiła do konkursu projekt iSULIN, który ma pomóc diabetykom skutecznie monitorować stan zdrowia. iSULIN to poręczny, przenośny biosensor, współpracujący z aplikacją mobilną. Pomiary zrobione na nadgarstku pacjenta zbierane są przez aplikację oraz przechowywane i przetwarzane w chmurze w czasie rzeczywistym tak, aby diabetyk miał najaktualniejsze dane o swoim stanie zdrowia. Aplikacja rekomenduje również odpowiednią dietę oraz umożliwia kontakt z personelem medycznym.


III miejsce
Cervi


Projekt zespołu z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie to system transmisji i analizy danych, korzystający z technologii Microsoft Azure, wspomagany bezzałogową maszyną latającą. Rozwiązanie jest odpowiedzią na problemy związane z bezpieczeństwem miejsc trudnych do ochrony tradycyjnymi metodami. Autonomicznie poruszający się dron, dokonujący bieżącej analizy monitorowanego obrazu w chmurze, jest przeznaczony dla instytucji takich jak straż graniczna czy służby ratownicze.

Nagrody w kategorii Games

DSC55662.jpg
I miejsce i tytuł drużyny narodowej
Serious English Name


Drużyna z Uniwersytetu Łódzkiego zgłosiła do konkursu grę Bandbarian. Śledzi ona losy wojownika podczas jego misji, by stać się silniejszym. Aby osiągnąć ten cel, gracz musi ćwiczyć razem z postacią. Gra śledzi wyniki ze specjalnej opaski fitbit i przekłada je na progres wojownika w grze. W ten sposób zarówno gracz, jak i jego awatar dążą do lepszej kondycji.

II miejsce
Vivid Dream


Dude Wars to projekt studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest to gra typu RTS (Real Time Strategy – Strategia Czasu Rzeczywistego) przeznaczona dla wielu graczy walczących ze sobą w sieci. Pozwala na zmagania między platformami mobilnymi i stacjonarnymi, a dzięki systemowi rankingowemu skupia się na rywalizacji.

III miejsce
Lumi-System


Studenci z Gdańska zaprezentowali swoją platformę dla rozgrywek karcianych – Card Games Platform. Ich projekt ma pogodzić fanów odmiennych typów gier, łącząc w sobie możliwość wybrania jednego z dostępnych już tytułów lub stworzenia i zmodyfikowania swoich własnych modułów dostosowanych do ich preferencji. Całość rozgrywek odbywa się na tablecie z Windows 8.1.

DSC54452.jpg

Bożena Gargas prezes IWP przyznała nagrodę specjalną dla najlepszego projektanta interface’u Dawidowi Bugajewskiemu z drużyny Science Sergeants z Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy za projekt aplikacji iSULIN.
„Ta minimalistyczna i prosto zaprojektowana aplikacja nie tylko wpisuje się w nurt „technologii w służbie człowieka” – ale także swoim wyrazem graficznym niweluje drastyczność choroby i konieczność dawkowanie leku. Jest przyjazna i swoim interfacem łagodzi wrażenie „medykalizacji”, zbliżając się graficznie do projektów aplikacji związanych z wysiłkiem fizycznym czy sportem. Jest praktyczna, funkcjonalna, czytelna i w doskonały sposób oddaje funkcjonalności aplikacji.”

fot. Konrad Obidziński
 

MASZ PYTANIE?

Informacji udzieli Ci:

Sekretariat
iwp@iwp.com.pl
tel. (22) 860 00 66,
fax. (22) 831 64 78