Strona główna » O instytucie » Aktualności IWP

AKTUALNOŚCI

Znamy zwycięzców polskiej edycji Imagine Cup 2016

Za nami dwa dni prezentacji i rywalizacji drużyn z całej Polski. Jury wybrało 3 najlepsze drużyny z Polski, które zwyciężyły w finałach krajowych i które staną przed szansą reprezentowania Polski w finałach światowych Imagine Cup w Seattle.

W każdej z trzech głównych kategorii - Innowacje, Gry oraz Projekty Społeczne jury wybrało drużyny, które po zakończeniu Finałów Krajowych będą konkurować w półfinałach światowych online o udział w Światowych Finałach w Seattle, które odbędą się tradycyjnie w lipcu 2016 roku.


Nagrody w kategorii Games

I miejsce i tytuł Drużyny Narodowej

Unicell – drużyna z Politechniki Łódzkiej i Wyższej Szkoły Informatyki i Umiejętności w Łodzi. Ich projekt to gra mobilna Unicell, w której kontrolujemy działanie organizmu jednokomórkowego. Celem jest przetrwanie i ewolucja. Gracz przejmuje kontrolę nad nierozwiniętym organizmem jednokomórkowym, a jego celem jest poprowadzenie komórki przez proces ewolucji poprzez zarządzenie jej wewnętrznymi strukturami. Gracz zawsze ma wybór, w jakim kierunku rozwinie swoją komórkę. Przewidywany czas sesji to 15 minut. Gra oferuje szeroki wachlarz rozwiązań, które czynią każdą rozgrywkę zupełnie inną od poprzedniej.

II miejsce
Long Story Short
to zespół z Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Studenci stworzyli grę Hexiles, która łączy elementy gier karciano-kolekcjonerskich z heksagonalną planszą i rzeźbami 3D. Zainspirowana zarówno klasycznymi grami planszowymi (bitewniakami figurkowymi), jak również korzystająca z odrodzenia gier karcianych na współczesnym rynku. Artystyczna część czerpie inspirację z mitologicznych bestiariuszy, a każda z frakcji reprezentuje mity z innych rejonów geograficznych. Studenci zaczynali od papierowego prototypu, testowanego przez kilka miesięcy, a stworzyli multiplatformową wersję.

III miejsce
TeamWithoutRepo
– reprezentanci Politechniki Łódzkiej stworzyli grę Komo&Nik. To gra kooperacyjna na PC i konsolę Xbox 360, w której gracz odbiera niegodziwym i oddaje biednym, wzorem legendarnego Robin Hooda. Wynoszenie kosztowności z domu bogacza wymaga ścisłej współpracy graczy. Misję ułatwiają przedmioty, które możemy wykorzystać przeciwko właścicielowi domu, wabiąc go i odwracając uwagę od działań graczy.

Nagrody w kategorii World Citizenship

I miejsce i tytuł Drużyny Narodowej

PSYLLOSOFT
– studenci z Politechniki Białostockiej stworzyli system MATIA – wielosensorowy system wizyjny dla osób niewidomych, który pomoże im zastąpić niepoprawnie funkcjonujący narząd wzroku. Podstawą projektu jest niewielki, mobilny moduł wizyjny, który może być przypięty do klatki piersiowej, pasa lub głowy osoby niewidomej. Został on wyposażony w dwie kamery, czujniki ultradźwiękowe i czujniki położenia oraz inne sensory, które za pośrednictwem jednostki centralnej, wysyłają dane do smartfona. Ten zaś, przetwarzając dane, pozwoli osobie niewidomej na pełną orientację w otoczeniu przy pomocy opisu słownego (audiodeskrypcja) i muzycznego (każdy przedmiot wydaje inne dźwięki) oraz dokładnie objaśni przedmioty znajdujące się w polu widzenia systemu.

II miejsce
TheSleepwalkers
– drużyna z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie pokazała projekt Morpheus. To innowacyjny systemem mobilny, wykorzystujący techniki biomedyczne w celu wnioskowania i diagnostyki jakości snu. Morpheus łączy nowoczesne przenośne sensory wbudowane w MorpheusBand z aplikacją mobilną w celu rozpoznawania zaburzeń sennych. Bazując na zgromadzonych danych z sensorów o pulsie, oddechu, natlenieniu, saturacji krwi i galwanicznym odczynie skóry, Morpheus potrafi diagnozować zaburzenia snu u użytkownika. System jest wygodną alternatywą dla uciążliwych badań szpitalnych oraz kosztownego wypożyczenia sprzętu.

III miejsce
TechnoZONE
– reprezentanci Zespołu Szkół nr 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Dębicy przygotowali rozwiązanie Anti-Collision Car System, które ma zwiększyć bezpieczeństwo kierowców na drodze. System, który może być zastosowany w samochodzie każdego typu, ostrzega kierowcę o niebezpieczeństwie kolizji. Dzięki czujnikowi odległości wykrywa szybkie zmniejszanie się odległości między samochodami i może zawczasu ostrzec kierowcę przed zderzeniem. W razie wypadku system automatycznie powiadamia służby ratunkowe. Informacje o niebezpiecznych zdarzeniach i ich lokalizacji są zbierane, przechowywane i przetwarzane w chmurze Azure i mogą być stosowane do usprawnienia ruchu drogowego, poprzez sugerowanie kierowcom optymalnego zachowania, stylu jazdy oraz zalecanych objazdów.


W kategorii Innovation
I miejsce i tytuł Drużyny Narodowej

UltraSonicSquad z projektem Mouse3D reprezentuje Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu. Mouse3D to myszka wykorzystująca ultradźwięki pozwalając użytkownikowi w pełni wykorzystać możliwości trzech wymiarów w pracy na komputerze. Ta technologia ma wiele potencjalnych zastosowań, a jednym z nich jest kontroler w wirtualnej rzeczywistości. Specjalna rękawiczka, zawierająca czujniki drużyny UltraSonicSquad, mogłaby z powodzeniem zastąpić klasyczne kontrolery używane do wykonywania akcji w wirtualnym świecie. Celem projektu jest także integracja tego urządzenia z programami do modelowania 3D, takimi jak 3ds Max, AutoCAD, ZBrush czy Blender. Dzięki temu prace wykonywane przez architektów będą o wiele bardziej intuicyjne.

II miejsce
Explicit Motion
– to reprezentanci Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie. Ich projekt o tej samej nazwie to pierwszy na świecie slider video do filmów poklatkowych, sterowany za pomocą Windows Phone. Dzięki niemu filmowcy mogą tworzyć niesamowite ujęcia poklatkowe, jak np. ruszające się gwiazdy, smugi z pojazdów na autostradzie, czy wschody słońca. Urządzenie współpracuje z aparatami fotograficznymi wszystkich wiodących producentów. Aplikację testowano podczas Rajdu Dakar, a także m.in. w USA, Katarze, RPA i państwach europejskich. Wejście aplikacji na rynek planowane jest na wrzesień tego roku.

III miejsce
Smartbox
– ten zespół powstał dzięki współpracy młodych ludzi z Zespołu Szkół Mechanicznych w Rzeszowie, Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie i Politechniki Rzeszowskiej. Ich projekt Smartbox to system do zarządzania elektrycznością dostępny na każdą kieszeń. Jego najważniejsze cechy to: sposób montażu (za gniazdkiem dowolnego typu), uniwersalność (możliwość sterowania różnymi urządzeniami oraz oświetleniem) oraz funkcja antywłamaniowa, która symuluje naszą obecność w domu poprzez losowe włączanie światła wieczorem oraz informacje o kradzieży urządzenia z gniazdka. Do komunikacji ze SmartBoxem nie potrzebujemy żadnych dodatkowych urządzeń poza smartfonem. Projektem zainteresowane jest jedno z rzeszowskich centrów handlowych oraz tamtejszych deweloperów. Studenci rozpoczęli już wstępne prace nad montażem urządzeń na budowie.
 

Instytut Wzornictwa Przemysłowego, jak co roku nagrodził najlepszego projektanta interfejsu. W tym roku „Za doskonałą warsztatowo i pełną wyobraźni grafikę gry Hexiles” nagrodę otrzymał Andrzej Wysocki z zespołu Long Story Short.

6.JPG

14.JPG

8.JPG

28.JPG

34.JPG

36.JPG

35.JPG
 

  Więcej : https://www.facebook.com

 

MASZ PYTANIE?

Informacji udzieli Ci:

Sekretariat
iwp@iwp.com.pl
tel. (22) 860 00 66,
fax. (22) 831 64 78