Strona główna » Centrum wiedzy

AKTUALNOŚĆ Z RYNKU

Puls Biznesu o projektowaniu e-usług

logonew.gifW środę, 6 czerwca br. w dzienniku gospodarczym Puls Biznesu ukazał się artykuł poświęcony projektowaniu e-usług.

Rozwiązania technologiczne i zapewnienie funkcjonalności e-usługi już nie wystarczą, aby skutecznie konkurować na rynku usług elektronicznych. Każda e-usługa, podobnie jak produkt materialny powinna powstawać w ramach systematycznego i wszechstronnego procesu wzorniczego. Projektant takiego produktu stoi przed wyzwaniem nie tylko rozwiązania problemu użytkownika, ale też zapewnienia mu wygody, bezpieczeństwa i przyjemności z korzystania z usługi.
Autor artykułu zaznacza, że zadanie dla projektanta usług nie jest łatwe – musi się bowiem wykazać nie tylko cechami miękkimi - kreatywnością, empatią, ale też otwartością na zmiany, zwłaszcza wobec wyścigu nowych technologii i innowacji.

W krajach wysoko rozwiniętych – sektor usług daje aż 80 proc. PKB. W Polsce udział sektora usług w PKB to około 63 procent, ale nie ma wątpliwości, że nasza gospodarka będzie podążała w kierunku zgodnym z obowiązującymi trendami na świecie, a rola oraz zainteresowanie usługami, w tym e-usługami, będzie rosło.

Autor tekstu powołuje się także na badania przeprowadzone przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego, wg których w Polsce wciąż jeszcze projektowanie usług sprowadza się do zapewnienia rozwiązania technologicznego. Tymczasem inwestycja we współpracę z profesjonalnym projektantem i wykształcenie nowych kompetencji w swoim zespole daje możliwości stworzenia usług, które spełnią oczekiwania klientów i zapewnią przewagą konkurencyjną.
 

MASZ PYTANIE?

Informacji udzieli Ci:

Sekretariat
iwp@iwp.com.pl
tel. (22) 860 00 66,
fax. (22) 831 64 78