Strona główna » Centrum wiedzy

AKTUALNOŚĆ Z RYNKU

"Neon dla Warszawy" - wybierz neonową wizytówkę stolicy!

Znanych jest już pięć finałowych prac w konkursie Neon dla Warszawy wyłonionych w wyniku obrad jury.

Kolejnym etapem konkursu zorganizowanego przez Neon Muzeum i RWE Polska jest otwarte głosowanie prowadzone poprzez aplikację w serwisie Facebook. Laureat konkursu wygra 2 000 PLN, a jego praca zostanie zrealizowana i umiejscowiona w przestrzeni miejskiej Warszawy.
Na ogłoszony przez Muzeum Neonów konkurs na neon dla Warszawy nadesłano 450 prac. Jury wybrało spośród nich 5 najlepszych prac.

Choć uczestnicy konkursu wykazali się dużą kreatywnością wykorzystując w swoich projektach często znane i tradycyjne motywy związane z Warszawą, jak PKiN, Syrenka, mosty, czy wieżowce - jurorzy postanowili wybrać te prace, które nie wykorzystywały już istniejących symboli.

5 prac w finale:

656f36e0_b7a5_11e2_8c86_0025b511229e.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Designlab: Magdalena Czapiewska, Karol Murlak, projekt „Warszawskie Słoiki“,  fot. materiały organizatora

 

22.jpg

 

 

 

 

 

 
 

2. Grupa projektowa LINIAPROSTA Krzysztof Lewandowski, Piotr Nowocień, projekt „+48 22”,  fot. materiały organizatora

 

baczek.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Paulina Karwowska, projekt „Wirujący bączek“, fot. materiały organizatora

 

most.jpg

 

 

 

 

 

 

 

4. Mariusz Lewczyk, projekt „Miło Cię widzieć“, fot. materiały organizatora

 

siec.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Paweł Żołyński, projekt „Sieć powiązań“, fot. materiały organizatora
 
Finałowa piątka prac została wyłoniona przez jury konkursowe, w którego skład weszli Ilona Karwińska - dyrektor Muzeum Neonów, przedstawiciel organizatora konkursu Fundacji Neon; Iwona Jarzębska - dyrektor komunikacji i marketingu RWE Polska, mecenasa Muzeum; profesor Paweł Nowak - prorektor d/s artystycznych, naukowych i współpracy zewnętrznej Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie; Marcin Jasiński - pełnomocnik Prezydenta m. st. Warszawy ds. Prog. Rozwoju Kultury; Katarzyna Rzehak - dyrektor kreatywna Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, Michał Borowski - prezes zarządu Tacit Development Sp. z o.o., były naczelny architekt Warszawy oraz Agnieszka Kowalska - dziennikarka „Gazety Wyborczej”.

O tym, który neon zostanie nowym symbolem Warszawy zdecydują ostatecznie internauci głosując na profilu Muzeum Neonów w serwisie Facebook.
Aby wskazać najlepszą pracę, która ma szansę stać się neonowym symbolem Warszawy, wystarczy skorzystać ze specjalnej aplikacji dostępnej na stronie https://www.facebook.com/NeonMuzeum.
Głosować można do 15 maja br.

Wszystkie nadesłane prace konkursowe będzie można obejrzeć podczas wystawy pokonkursowej, która odbędzie się 18 maja w Neon Muzeum podczas Nocy Muzeów.

Organizatorem konkursu jest Fundacja Neon, prowadząca Muzeum Neonów.
Mecenasem Muzeum i Fundatorem nagrody głównej w konkursie jest RWE Polska S.A.
Honorowy patronat nad konkursem objęła Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Partnerami konkursu są: Miasto St. Warszawa, Akademia Sztuk Pięknych oraz Instytut Wzornictwa Przemysłowego.

Więcej >>

MASZ PYTANIE?

Informacji udzieli Ci:

Sekretariat
iwp@iwp.com.pl
tel. (22) 860 00 66,
fax. (22) 831 64 78