Strona główna » Centrum wiedzy

AKTUALNOŚĆ Z RYNKU

Konkurs na identyfikację Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina

filharmonia_lodzka_700x10003_600x857.jpgFilharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina ogłosiła konkurs na identyfikację wizualną filharmonii.

To jedna z najstarszych tego typu instytucji w Polsce (dłuższą historię posiada jedynie Filharmonia Narodowa w Warszawie). W 2015 roku świętować będzie 100-lecie swojego istnienia (pod kilkakrotnie zmienianymi nazwami). Ten symboliczny moment to doskonała okazja do zdefiniowania na nowo tożsamości instytucji i roli pełnionej przez nią w zupełnie przecież innym krajobrazie kulturowym, przestrzennym i społecznym. Z tego powodu Filharmonia Łódzka ogłasza konkurs na nową identyfikację wizualną.

Organizatorowi konkursu zależy, by nowa identyfikacja współbrzmiała z wizją, którą będzie urzeczywistniać na progu drugiego stulecia swojej działalności - Filharmonii Łódzkiej, jako nowoczesnej i rozwijającej się instytucji, bazującej jednak na swojej stuletniej historii, pielęgnującej  muzyczne tradycje, jednocześnie bacznie obserwującej i współtworzącej to, co w muzyce nowe i nieznane, widocznej i słyszalnej również w krajowym i międzynarodowym obiegu kultury.

Celem konkursu jest uzyskanie najlepszego projektu spójnej identyfikacji wizualnej, która charakteryzować się będzie czytelnością, łatwością zapamiętywania, funkcjonalnością oraz oryginalną i nowoczesną formą graficzną, zgodną z opisanym we wstępnie charakterem instytucji oraz ideami, którymi kieruje się w swoim funkcjonowaniu.

Konkurs ma charakter otwarty, dwuetapowy i ogólnopolski. Skierowany jest do profesjonalistów zajmujących się projektowaniem graficznym oraz studentów kierunków projektowych.

I etap to zbieranie portfolio. Przedstawienie przez projektantów lub firmy projektowe  portfolio, które zawiera minimum 3 projekty identyfikacji wizualnych instytucji państwowych, kulturalnych lub o zbliżonej tematyce.

II etap to zlecenie odpłatne wybranym 5 projektantom lub zespołom projektowym wstępnych
koncepcji identyfikacji wizualnych, wybór zwycięzcy oraz przygotowanie przez niego pełnej
identyfikacji wizualnej.

Portfolio należy wysyłać do 16 grudnia 2013. Ogłoszenie wyników I etapu nastąpi 18 grudnia. Ogłoszenie ostatecznego wyniku konkursu, wyłonienie zwycięzcy nastąpi do 29 stycznia 2013 r.
Nagroda główna, która obejmuje wynagrodzenie za zwycięski projekt, udział w jego wdrożeniu oraz przekazanie majątkowych praw autorskich do zwycięskiego projektu: 31 000 zł netto.
 

Więcej >>

MASZ PYTANIE?

Informacji udzieli Ci:

Sekretariat
iwp@iwp.com.pl
tel. (22) 860 00 66,
fax. (22) 831 64 78